Dobra restauracja Kwadrans w Kazimierzu Dolnym.

Dobra restauracja Kwadrans w Kazimierzu Dolnym

Dobra restauracja Kwadrans w Kazimierzu Dolnym. O samym Kazimierzu Dolnym zamieszczę oddzielny wpis bo zasługuje na to jak najbardziej (gdybym mógł to kilka razy w roku bym tam zaglądał). Teraz opiszę wrażenia z cyklu Rithven poleca czyli próby uwiedzenia podniebienia mojego i żony przez kuchnię restauracji „Kwadrans”. Czy się udało? O tym za chwile.

Zaznaczam iż wszystko co napiszę będzie kwintesencją słowa „subiektywny”. Już wyjaśniam. Chodzi o kota. Otóż restauracja ta to pełna obsługa: i uśmiechnięty personel i radosny kot. Kot nas przywitał jak to przystało na dostojnego pana. Leniwie i ufnie. Przesiedział z nami cały nasz pobyt pozwalając się miziać bez warunków jakichkolwiek. To ułatwiło nam czekanie na posiłek. Było odpowiednio szybko. Może nie zabrzmiało to jak fanfary ale znam tylko kilka restauracji które są w stanie obsłużyć ogromną ilość klientów prawie że z marszu zachowując najwyższą jakość przyrządzania posiłków i zaznaczmy bez używania zamrażalki jak to bywa często na naszym rodzimym podwórku. Ja – marudny patrząc na bogatą kartę dań nie mogłem nic dla siebie dobrać. Skończyło się na kawie i zupie krem z słodkich ziemniaków. Żona oprócz zupy dobrała rydze smażone na maśle, podawane z rukolą i parmezanem.

Wytłumaczę swoje marudzenie  trochę usprawiedliwiając restaurację – czekała mnie dłuższa podroż powrotna w ciemnościach a byłem zmęczony (za późno przyjechaliśmy do Kazimierza Dolnego i tempo narzuciliśmy sobie zbyt duże). Trochę mam żal do restauracji iż nie postarała się i nie namówiła mnie do spróbowania choćby przystawki (a nęciły mnie smażone wątróbki z kompozycją sałat, winogronem i duszonymi malinami – ale niestety, drobiowe). W takim kraju jak Włochy nikt nie wypuszcza klienta z garści. Czasem jest to „przytłaczające” ale dobry kelner tworzy taką niesamowitą atmosferę iż nie czując się osaczony człowiek aż chce coś zjeść. Trik? Zachęcić do nowości.

Co do dań. Zupa – świetna, słodka, delikatna z posmakiem na języku czegoś nieodgadnionego dla nas.  Zupa była tak dobra iż  postanowiliśmy w domu takową zrobić. Nie znaliśmy przepisu (bo przecież liczy się ta szczypta odpowiedniej przyprawy) ale żona która wyspecjalizowała się w zupach (typu krem) przyrządziła ja po mistrzowsku. I to tak naprawdę jest główny cel naszego wędrowania po restauracjach. Coś podpatrzeć i wprowadzić do naszej domowej kuchni. Co nie wyklucza czasami chęci zjedzenia dobrze zrobionej polskiej i powszechnie znanej kuchni. Rydze były bardzo dobre. Nic dodać i nic ująć. Po prostu dobra przystawka.

Dobra restauracja Kwadrans w Kazimierzu Dolnym

Podsumowanie

Restauracja Kwadrans to godne polecenia miejsce. Ceny przystępne. Dania smaczne. Zapamiętamy oprócz smaku dań też i wystrój (te liczne zegary na ścianach) oraz podejście do zwierząt. Nie panika a zrozumienie. Dopowiem jeszcze iż spokojnie mógł wejść człowiek z psem któremu za chwilę podano wodę. Nasz kot z bezpiecznej pozycji krzesła obok nas śmiało spoglądał w kierunku stolika przy którym siedział pies. Wszystko co dobre musiało się skończyć. Czule pożegnaliśmy się z kotem i z uśmiechem na ustach zanurzyliśmy się w urokliwą noc Kazimierza Dolnego.

Restauracja Kwadrans w Kazimierzu Dolnym – mapa

Najtańszy nocleg w Kazimierzu Dolnym – promocje!

Booking.com

Written By
More from REP

Dwór w Bychowie. Zwiedzanie Polski czyli odkrywanie polskich zabytków.

Dwór w Bychowie. Uwielbiam zwiedzać Polskę. Nam wydaje się, że Polska nie...