WOWs niemieccy dowódcy. To co zaproponuję będzie mocno nietypowe i niezgodne z propozycjami, które znajdziecie na forach. Wynika to z kilku przyczyn. Główną jest ta, że gram okrętami typu Agir, Tirpitz najchętniej. Ma to swoje zalety (dużo zabawy) ale i wady (bitwa wchodzi lub nie i to szybko się wyjaśnia. Szybko tonę lub robię fajne wyniki). By wytrzymać taką grę ważne są perki na przeżywalność. No ale po kolei.

WOWs niemieccy dowódcy – Umiejętności niemieckiego dowódcy, które nie polecam

Wymienię tutaj umiejętności, które nie polecam dla każdego typu okrętu. Czyli nie jest ważne czy robisz kapitana dla niszczyciela czy pancernika – te umiejętności są zbędne.

Cel priorytetowy jest tak samo zbędny jak ostrzeżenie o nadchodzącym ogniu przeciwnika (ostrzale). Jesteś w środku bójki więc i tak każdy już do Ciebie mierzył, strzelał lub zamierza. No ale jak miałbym wybierać to cel priorytetowy jest ciut lepszy. Jak ktoś wziął Ciebie na celownik to pewnie wystrzeli. Drugi perk mówi tylko, że za 6 sekund spadnie prezent. Na mało zwrotnym okręcie to informacja , którą i tak wrzucasz do kosza. Z drugiej strony perk o nadchodzącym ostrzale jest bardzo pomocny w jednej kwestii. Odruchowo uczysz się kręcić okrętem a nie wpaść w tunel i widzieć tylko koniec lufy uparcie celując w przeciwnika. Ja rozumiem. Każdy na początku się boi. Ale jest kilka rzeczy by uniknąć ostrzału i nie wymagają one tych dwóch umiejętności. W skrócie: zwracaj uwagę na informację czy jesteś wykryty czy nie. Jak nie jesteś a strzelisz i zostaniesz wykryty zmień kierunek ruchu a przynajmniej znacznie zmień prędkość. Wart zwracać uwagę na koniec lufy przeciwnika (średni i bliski dystans). Jak strzeli to zmieniaj kierunek i/ oraz prędkość. Lepsi gracze strzelą z jednej lufy a poprawią jak zmienisz kierunek. Czasem warto więc tylko sprawdzić czy statek którym płyniemy jest dobrze skątowany (większa szansa na odbicie pocisków). Co by nie było. Nie polecam tych umiejętności. Zaoszczędzamy punkciki.

Eskspert w ladowaniu – rzadko się zdarza, że mamy wszystkie załadowane działa by wykorzystać ten perk do szybkiego przeładowania. Nie polecam.

Czas obrotu wież – nie polecam. Powód? Niemieckie okrety generalnie są zwrotne. Ponadto pamiętasz, że się kręcisz? W środku bitwy?

Ręczne sterowanie ognie baterii dodatkowej – nie polecam. To jest dobre jak jesteś daleko od głównych sił wroga i swoich. Lub pod koniec gry jak walczysz 1 na 1. Ale jak jesteś w środku burzy to bardzo ciężko nad wszystkim zapanować. I okaże się, że zapomniałeś o tym, że trzeba ręcznie wybrać cel i się zastanawiasz czemu twój Tirpitz milczy? Przebudowa perków za dublony boli ale zrobiłem to i pozbyłem się tego perka. Następna bitwa to ponad 300 trafień dodatkową. Lepsze to niż 0 (jak się zapomniało ręcznego sterowania).

Perki na podpalanie: Niemcy nie są w tym dobrzy (w mojej ocenie) i sobie darowałem (aczkolwiek dla budowy pod dodatkową baterię rozważyłbym). Mimo wszystko – nie polecam. Szkoda punktów.

Wykrywanie torped: w Niemieckiej flocie jest to zbędne bo Niemiecka flota jest świetna w wykrywaniu torped.

Czas przeładowania baterii dodatkowej – ot, takie same rozwazania jak przy podpalaniu baterii dodatkowej. Przy mojej polecanej budowie niemieckiego kapitana – nie ma punktów na takie fanaberie.

WOWs niemieccy dowódcy – Umiejętności niemieckiego dowódcy, które polecam

Teraz przechodzimy do listy umiejętnosci, które polecam mieć u każdego kapitana (nie istotne czy kapitana niszczyciela czy krążownika).

Zapobiegawcze utrzymanie – zawsze to mniejsze ryzyko uszkodzeń modułów w nieodpowiednim momencie

Stan podwyższonej gotowości – szybciej odnowi się grupa naprawcza czyli gasimy natychmiast pozary, likwidujemy zalania, naprawiamy stery itp. Natychmiast. W walce w zwarciu to jest bardzo cenne.

Podstawy żywotności – zmniejsza czas trwania zalań, pożarów i czas naprawy modułów. To w sytuacji oczekiwania na odnowienie się grupy naprawczej.

Ekspert przeżywalności – więcej HP. Niby tego nie polecają a ja to biorę na każdy statek (każdy typ i nacja).

Przeciwdziałanie pożarom – must have. Mnóstwo okrętów pali. A, że i tak szybko jesteś w zwarciu i ogarniają Ciebie ognie piekielne to lepiej jak jest ich 3 a nie 4. No i zmniejsza ryzyko w ogóle pojawienia się pożaru.

WOWs niemieccy dowódcy – Umiejętności niemieckiego dowódcy specyficzne dla typu okrętu

Teraz kilka perków, które zalecam mieć w zależności jakim typem okrętu grasz.

Nadzorca – daje dodatkowe zapasy w grze czyli np. 1 raz więcej możesz się poleczyć czy 1 raz więcej możesz użyć hydrolokacji. Dobry dla krążowników i pancerników. Zbędny dla niszczycieli (tak wiem, dobrze by było mieć dodatkowy dym ale jak często dotrwamy do momentu, że jest nam potrzebny?) i lotniskowców (ta puszka ma mieć dużo HP i być samowystarczalna bo często o niej zapominasz i latasz samolotami przecież)

Kamuflaż: ja się nie skradam więc… No ale na poważnie – dla niszczycieli może być bardzo przydatny.

Ostatni bastion – wolałbym to od kamuflażu. Dla niszczycieli must have. Dzięki temu mimo uszkodzeń steru i silnika zachowujemy ograniczoną manewrowość i prędkość i nie zachowujemy się jak trafieni miedzy oczy. Ten perk dawał mi szanse na wyjście z opresji.

Przypływ adrenaliny – nie dla niszczycieli i krążowników bo tam szybko schodzi HP do zera. No może wyjątkiem być krążownik typu Agir. Śmiertelna bestia przypominająca pancerniki. No właśnie – dla pancerników ten perk jest jak najbardziej polecany.

Centrum dowodzenia myśliwcami – zawsze to 1 samolocik więcej (przewaga w powietrzu). Tylko do wykorzystania dla lotniskowców (krążowniki posiadające myśliwce same w sobie mają dobrą obronę przeciwlotnicza i nie trzeba wzmacniać tej opcji).

Reszta perków – nie opisuję bo są zbędne całkowicie.

WOWs niemieccy dowódcy – Podsumowanie umiejętności niemieckich kapitanów w World of Warships

Oczywiście może się zdarzyć, że w drzewku technologicznym traficie jakiś okręt z pietą achillesową i będziecie mocno kuszeni by kapitanem wyrównać te braki. Odradzam. To co podałem (oczywiście moje subiektywne wrażenia gracza średniego) to rozwijanie kapitanów pod ostatnie okręty niemieckie z drzewa technologicznego. Po drodze macie takie coś jak moduły statku i warto nimi podrasować okręt. Kosztuje to tylko kasę (jeżeli nie będziecie ściągać a sprzedacie na koniec razem z okrętem; w innym przypadku kosztuje ściągnięcie 25 dublonów). Zapłaciłem mnóstwo dublonów za reset umiejętności kapitanów i chciałbym Wam oszczędzić tego bolesnego wydatku. Dlaczego tak się uparłem na w sumie uniwersalnego kapitana? Bo jak ma się kilka okrętów premium to można go wsadzać do każdego okrętu premium i skakać od bitwy do bitwy. Szybko wtedy dobijemy takim kapitanem do maksymalnej ilości punktów a później zdobywamy już mnóstwo doświadczenia które zamieniane jest na wolne doświadczenie dla kapitanów (zdobywasz Niemcem wydajesz na brytola – taki przykład).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here